Zaburzenia związane ze specyficznymi trudnościami

integracja sensoryczna warszawa
Zalecenia do stosowania terapii IS Terapia IS może być stosowana w przypadku następujących chorób i dysfunkcji: 1. Zaburzenia związane ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia, w przypadku: zaburzeń percepcji wzrokowej, zaburzeń percepcji słuchowej, zaburzeń orientacji przestrzennej, zaburzeń małej motoryki. 2.
FAS, w przypadku: nieprawidłowego czucie w jamie ustnej u niemowląt, osłabionego lub wzmożonego napięcia mięśniowego, nadwrażliwości na dźwięk i światło, nadpobudliwości, krótkiego czasu skupienia uwagi, 3.

Autyzm/zespół Aspergera, w przypadku: zaburzeń mowy, słabej modulacji sensorycznej (dotyk, propriocepcja, przedsionek), słabej kontroli posturalnej (niskie napięcie mięśniowe, słaba równowaga), słabego planowania ruchu, ideacji i organizacji zachowania. 4.

Zespół Downa, w przypadku: obniżonego napięcia mięśniowego, poszukiwań wrażeń proprioceptywnych, opóźnionego rozwoju kontroli posturalnej, trudności z odczuwaniem położenia części swojego ciała, problemów z obniżoną reakcją na bodziec, dyskryminacją dotykową, opóźnienia w rozwoju funkcji wzrokowych, opóźnienia rozwoju mowy. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Terapia_integracji_sensorycznej

Twórca terapii IS

integracja sensoryczna warszawa
Twórca terapii IS Dr.
A.Jean Ayres urodziła się w 1923 roku w Visalii stan Kalifornia USA. Ukończyła studia z zakresu terapii zajęciowej uzyskując stopień magistra na Uniwersytecie Południowej Kalifornii (University of Southern California USC) w 1954 roku . W 1961 roku uzyskała stopień doktora filozofii w zakresie psychologii uczenia na Uniwersytecie Południowej Kalifornii USC. W latach 1964 ? 1966 ukończyła studia podoktoranckie w Narodowym Instytucie Zdrowia Psychicznego (National Institute of Mental Health) w Instytucie Badań Mózgu (Brain Research Institute) w Instytucie Rozwoju Dziecka (Institut of Child Development) na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles (UCLA). Od 1959 roku została przyjęta do grona profesorów wykładowców na Uniwersytecie Południowej Kalifornii na dwóch wydziałach: terapii zajęciowej i psychologi uczenia się.
W 1975 roku otwiera prywatną Klinikę (Ayers Clinic) w Torance w Kalifornii .
Obecnie klinika jest centrum non profit terapii i badań IS, stowarzyszonym z Międzynarodową Organizacją Integracji Sensorycznej (Sensory Integration International) . W roku 1985 przechodząc w stan spoczynku została emerytowanym profesorem Uniwersytetu Południowej Kalifornii.
Dr.

Ayers opracowała i wystandaryzowała przeszło 20 testów, i opublikowała przeszło 50 artykułów naukowych.

Najbardziej znana jednak stała się dzięki swoim dwóm książkom: Sensory Integration and The Child ("Integracja Sensoryczna i dziecko") oraz Sensory Integration and Learning Disorders ("Integracja Sensoryczna i trudności w uczeniu się").
Nakręciła też cztery profesjonalne filmy szkoleniowe. Za swoją pracę została wyróżniona odznaczeniami American Ocupational Therapy Association (Amerykańskiego Towarzystwa Terapii zajęciowej): Eleonor Clark Slagle Lectureship w 1963 roku i Award of Merit w 1965 roku.

W 1973 roku została członkiem grona naukowego AOTA.

Zmarła 16 grudnia 1988 roku.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Terapia_integracji_sensorycznej

Komu pomoże integracja sensoryczna?

Integracja sensoryczna jest rodzajem terapii dla dzieci. Taka terapia jest wykorzystywana do leczenia zaburzeń w przetwarzaniu bodźców zewnętrznych przez dzieci.

Terapia SI (czyli integracji sensorycznej ) umożliwia przywrócenie równowagi w zakresie odbierania i przetwarzania sygnałów od zmysłów. Jeśli występują zaburzenia w odczuwaniu bodźców zmysłów to również siłą rzeczy mózg ma problem z prawidłowym przetwarzaniem takich sygnałów i ich integrowaniem.

W trakcie terapii zaburzeń sensorycznych podążą się za potrzebami dziecka tak więc taka terapia musi być dostosowywana indywidualnie..

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: