Co musisz wiedzieć przed wizytą u dentysty?

entystycznego. Dobrze przeprowadzany wywiad dentystyczny powinien dać odpowiedź na to, jakie ubytki zębowe występują u pacjenta oraz na to, na jakie schorzenia on choruje. Posiadane przez pacjenta choroby mogą wpływać bardzo wyraź

Co musisz wiedzieć przed wizytą u dentysty?

Zabiegi dentystyczne przeprowadzane pod znieczuleniem

Bezpieczne przeprowadzanie zabiegów dentystycznych uzależnione jest najpierw od skuteczności przeprowadzanego wywiadu dentystycznego. Dobrze przeprowadzany wywiad dentystyczny powinien dać odpowiedź na to, jakie ubytki zębowe występują u pacjenta oraz na to, na jakie schorzenia on choruje. Posiadane przez pacjenta choroby mogą wpływać bardzo wyraźnie na sposób przeprowadzania zabiegów dentystycznych w jego przypadku. Na przykład nie zawsze będzie można przeprowadzić u konkretnego pacjenta leczenie zębów pod znieczuleniem lub trzeba będzie stosować takie znieczulenie ze szczególną ostrożnością. Zawsze również trzeba uważać na to, czy pacjent nie zaczyna przejawiać objawów uczulenia na znieczulenie.


Przeglądy stomatologiczne wykonywane w szkolnych gabinetach stomatologicznych

Szkolne badania stomatologiczne wykonywane są w takich placówkach, w których pracują dentyści. Mogą oni przeprowadzać podstawowe przeglądy stomatologiczne i badania służące ustaleniu, jakiego rodzaju leczenie musi zostać przeprowadzone u dzieci. Jeżeli nie są to zbyt skomplikowane rodzaje leczenia, to mogą zostać wykonane w szkolnym gabinecie. W przeciwnym razie dziecko otrzyma skierowanie do innego gabinetu dentystycznego. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, gdy dziecko musi skorzystać z pomocy ortodonty. Zdarza się, że problemy dziecka ze zgryzem nie są jeszcze widoczne dla rodziców i tylko fachowa ocena stanu uzębienia może pozwolić na ich zdiagnozowanie. Poza tym szkolni dentyści mogą skierować dziecko na zabieg ekstrakcji zęba.


Prowadzenie zapisów do dentysty

Sprawna obsługa gabinetu dentystycznego wymaga prowadzenia zapisów do dentysty. Najbardziej klasyczną metodą prowadzenia takich zapisów jest metoda telefoniczna. Pozwala ona na prowadzenie dialogu z potencjalnym pacjentem i odpowiadanie na wszystkie jego pytania. Poza tym prowadzona jest coraz częściej internetowa obsługa gabinetu dentystycznego. Jest ona bardzo wygodna zarówno dla potencjalnego pacjenta, jak i dla pracowników przychodni. Pacjent może bowiem w jednym momencie sprawdzić wszystkie terminy przyjęć swojego dentysty, a pracownicy przychodni nie muszą odbierać tak dużej liczby telefonów, jak wcześniej. Wykorzystując swoje konto internetowe będzie można także odwołać wcześniej zarezerwowaną wizytę.