Badanie opinii klienta

Opinii Społecznej. Po powstaniu wolnego rynku w Polsce w 1989 swoją działalność rozpoczęło kilka firm ? zarówno polskich, jak i międzynarodowych. Firmy te zajmują się zarówno badaniami rynku, jak i opinii. Corocznie na zleceni

Badanie opinii  klienta

Wikipedia i pierwsze agencje badawcze w Polsce

Pierwszą agencją badawczą działającą w Polsce był powstały w 1958 roku Ośrodek Badania Opinii Publicznej, w 1982 roku powstało Centrum Badania Opinii Społecznej. Po powstaniu wolnego rynku w Polsce w 1989 swoją działalność rozpoczęło kilka firm ? zarówno polskich, jak i międzynarodowych. Firmy te zajmują się zarówno badaniami rynku, jak i opinii.

Corocznie na zlecenie Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku realizowany jest audyt obrotów firm badawczych w Polsce.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Agencja_badawcza


Kwestia tajemniczego klienta z Wikipedii

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping


Sposoby na sprawdzenie pracowników

Z roku na rok coraz większym uznaniem wśród osób nie tylko z działu marketingu, ale także i wśród pracodawców czy osób odpowiedzialnych za zasoby ludzkie w firmach, cieszy się tak zwany mystery shopping. Jest to metoda, która pozwala na sprawdzenie, czy potencjalny klient byłby obsłużony przez zatrudnioną załogę na najwyższym możliwym poziomie. Badania mystery pozwalają skorygować niektóre zachowania załogi lub też przeprowadzić zmiany personalne.

Tak zwany ma za zadanie udawać zainteresowanie zakupem określonego towaru czy usługi. Najczęściej później raportuje on swoją pracę w jakiś sposób i na tej podstawie wydawane są opinie co do pracy zatrudnionej załogi. Jest to na pewno skuteczna metoda pozwalająca na sprawdzenie efektywności i zaangażowania wśród pracowników.